Jak będą wyglądać zajęcia?
Zajęcia rozwojowe prowadzone jako oddzielne bloki:
- Dla dzieci od 3 do 4 lat. „Szukam, eksperymentuję, zapamiętuję”,
- Dla dzieci od 5 do 7 lat. „Czytam i piszę. Bawię się tym.”
( dokładny opis programu zajęć weekendowych wysyłany indywidualnie drogą mailową).
W ramach zajęć dla dzieci 5-6 letnich organizuję zajęcia przygotowujące do szkoły, które również można zakupić w pakietach ( ustalenia i zgłoszenia przez formularz kontaktowy).
Jest to program przygotowujący dzieci do nauki pisania i czytania.
Zajęcia te mają ciekawą i zróżnicowaną formę, która stanowi dla dzieci źródło zabawy w grupie rówieśniczej. Program zajęć ułożony jest zgodnie z zasadami symultaniczno-sekwencyjnej metody czytania. Dzieci w toku nauki płynnie przechodzą od rozpoznawania samogłosek, sylab, wyrazów, do czytania ze zrozumieniem całych zdań. Nauka odbywa się w połączeniu z rozwijaniem funkcji słuchowych, wzrokowych i ruchowych. Na zajęciach, dzieci będą miały okazję do doskonalenia umiejętności motorycznych i manualnych niezbędnych przy nauce pisania.
Zajęcia prowadzone są w małych grupach, co pozwala na dokładne monitorowanie funkcjonowania i postępów każdego dziecka, jednocześnie stwarzając odpowiednie warunki do nawiązywania relacji społecznych z rówieśnikami poprzez wspólną pracę w grupie.
Cele i zadania zajęć weekendowych:
Dzięki proponowanym zajęciom Twoje dziecko otrzyma wsparcie w:
- rozwoju mowy, kształtowaniu kompetencji językowej, umiejętności wypowiadania się na forum grupy;
- zwiększeniu zasobu słownictwa, co ułatwi mu naukę czytania ze zrozumieniem;
- przekona się, że czytanie, pisanie i liczenie to wspaniała zabawa;
- kształtowanie rozwoju emocjonalno – społecznego oraz poznawczego.
Co zawiera program zajęć ?
( dokładny opis programu zajęć weekendowych przygotowujących do szkoły wysyłany indywidualnie drogą mailową).
- nauka czytania – samogłoski, sylaby, pierwsze słowa;
- nauka cyferek, liczenie – dodawanie i odejmowanie;
- ćwiczenia dużej i małej motoryki oraz kształtowanie umiejętności grafomotorycznych – pisanie liter i szlaczków literopodobnych;
- ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej;
- ćwiczenia pamięci słuchowej;
- poprawienie pamięci i koncentracji;
- stymulacja rozwoju poznawczego i ruchowego;
- nauka relacji w grupie rówieśniczej, wdrażanie norm społecznych, ogólnych zasad współżycia społecznego;
- ocena gotowości szkolnej – realizowana w maju i czerwcu