Terapia logopedyczna

Oddziaływania te mają na celu:

  • usuwanie zaburzeń mowy,
  • przywracanie mowy w przypadku jej utraty,
  • nauczanie mowy, która się nie wykształciła,
  • wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy,
  • wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej,

Co wchodzi w skład terapii logopedycznej?

  • Diagnostyka rozwoju mowy
  • Wspomaganie opóźnionego rozwoju mowy
  • Ćwiczenia słuchu fonemowego
  • Ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny
  • Terapia nieprawidłowej realizacji głosek; usuwanie wad wymowy
  • Zajęcia stymulujące naukę czytania i pisania
  • Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym z grupy ryzyka dysleksji
  • Terapia dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu

Jakie sygnały powinny zaniepokoić?

  • kiedy dziecko nie reaguje na dźwięki
  • kiedy dziecko po pierwszym roku życia nie nawiązuje kontaktu werbalnego
  • kiedy dwulatek mówi mało lub niewyraźnie
  • gdy Twoje dziecko ma otwartą buzię, ślini się
  • kiedy masz problemy z karmieniem, ssaniem, jedzeniem z łyżeczki oraz wprowadzaniem nowych pokarmów
  • kiedy dziecko zamienia lub zniekształca dźwięki mowy

Terapia logopedyczna polega przede wszystkim podejmowaniu odpowiednich działań, które mają na celu rozwiązanie problemów komunikacyjnych, w których skład wchodzą wady wymowy i inne zaburzenia mowy.

W trakcie terapii wad wymowy dziecko uczy się prawidłowej realizacji głosek, których  nie potrafi wymówić lub czyni to w nieprawidłowy sposób .

Terapia zaburzeń mowy prowadzona jest u dzieci, u których mowa z różnych przyczyn nie rozwija się prawidłowo.

Przejdź do paska narzędzi